reklama

Výročie

Dnes je 1.júla.Predvečer môjho velkého výročia.Áno.Zajtra uplynie presne rok ododňa keď som sa druhýkrát narodil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Odjakživa som bol súťaživy typ človeka,ktorý neznášal prehry.Či už to bolo v športe alebo v škole medzi spolužiakmi.Myslim si aj dnes,že to bola jedna z príčin prečo som si prvýkrát v šestnástich rokoch svojho života sadol za výherný hrací automat.Nemôžem všetku vynu hádzať len na svoju súťaživosť,to nie,veď vydina zarobených peňazí bez námahy ma tiž nútila hrať.Hranie automatov a kariet sa somnou vlieklo takmer až do dvadsiatich dvoch rokov.Už ani presne neviem kde presne nastal ten moment,kedy som zostal na hraní závislý.Už nešlo o to vyhrať ale hrať.A tak som 14.mája 2008 nastúpil v Roosveltovej nemocnici v Banskej Bystrici na odvykacie liečenie.Zo začiatku som sa hanbil,že som zatvorený na psychiatrií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To pominulo.Boli tam taký istý ľudia ako všade inde. Nebolo to obyčajné liečenie,je to režimová liečba.To znamená tzv.vojenský prístup.Liečenie obsahovalo každodenné rajóny,rozcvyčky a život bez mobilu,internetu.Jasné že sme nechodili desať kilometrov pešie pochody.Na takú disciplínu som však nebol nikdy zvyknutý.Bolo to miestami naozaj ťažké,ale povedal som si,že to jednoducho musím vydržať.Spoznal som tam skvelých ludí a naučil som sa o sebe viac ako za svojho predchádzajúceho života.Vo všeobecnosti nemám moc lekárov v láske ale lekári na tomto oddelení sú asi najlepší "štátny zamestnanci"z akými som sa v živote stretol.Častokrát boli zlý a krutý.Nerobili to však preto že by sa v tom vyžívali ale preto aby nás čo najlepšie pripravili na život ktorý je miestami viac ako zlý a krutý.Liečenie trvá presne 50 dní a tak som sa 2.júla 2008 vrátil do reálneho života,skoro ako nový človek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten rok apstinencie bol ťažký.Za ten rok som nevypil ani kvapku alkoholu,preto lebo som nechcel.V krízových momentoch som pomyslel aj na hru,ale to čo som prežil sa nedá jednoducho hodiť za hlavu.Vždy som si pomyslel aj na svoju rodinu,ktorej som svojím hraním sposobil obrovskú traumu.Niekto si povie ,že nie je až také ťažké žiť obyčajným životom,ale ja som to v minulosti nevedel a musel som sa to naučiť.

K tomuto svojmu výročiu si želám,aby som aj naďalej vydžal žiť bez hazardu a alkoholu.Tak ako posledný rok.Jednoducho ako normálny človek.Neznie to smiešne?

P.S. AK prestanem aj fajčiť moj prerod bude už asi kompletný.

Jozef Meluš

Jozef Meluš

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veci sa zmenili a stále zistujem že život nám prináša všeličo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu